Historiek SV BREUGEL   Voetbalvereniging Kleine-Brogel

Sport Vereniging Breugel, afgekort SV Breugel, wordt opgericht in augustus 1965. Kort hierna in 1966 sluit SV Breugel aan bij de Koninklijke Belgische Liefhebbers Voetbalbond. (KBLVB). Na enkele jaren ervaart men de noodzaak van een meer doorgedreven organisatie en in 1972 wordt SV Breugel een officiële vereniging zonder winstoogmerk. (VZWD). Vervolgens in 1974 sluit de club aan bij de Belgische Koninklijke Voetbalbond (KBVB) met stamnummer 8119.