Seizoen 2008 - 2009

In onze reportage reeks 'Terug naar het verleden van SV Breugel' gaan we af en toe ook eens in het archief van de wedstrijdverslagen snuffelen die er de afgelopen (bijna) 2 decennia op onze website zijn verschenen.
Deze week gaan we 12 jaar terug in de tijd en speelde SV Breugel op 22 maart 2009 een wedstrijd tegen Achel VV.
Op een volledig overzicht van het seizoen 2008 - 2009 komen we later nog terug.
SV Breugel had dat seizoen een mooie mix van ervaren spelers en een stel jongen veulens. Bij de tegenstander van toen, Achel VV, zien we ook een paar bekende koppen die we een paar jaar later in de geel-rode kleuren op het Sportpark 'Achter de Run-Inn' zullen zien spelen.

Hieronder het wedstrijdverslag van toen en enkele wedstrijdfoto's.

Speeldag 31 – seizoen 2008 – 2009 - Zondag 22 maart 2009

SV Breugel - Achel VV - 2 - 0

Wedstrijdverslag :

Op deze zonnige, doch frisse zondagnamiddag gaf SV Breugel partij tegen Achel VV. Het was helaas niet echt een wedstrijd waaraan de supporters zich konden opwarmen. Maar toch kon SV Breugel de drie punten thuishouden en dat was het belangrijkste.
De wedstrijd kwam traag op gang en het duurde even voor er doelkansen werden gecreëerd. Voor Breugel was Nick Creemers die voor het eerste doelgevaar kon zorgen. Hij zag zijn poging in de handen van de bezoekende doelman belandden. In de 25e minuut werd de Achelse doelman met een rode kaart van het veld gestuurd toen hij ver uit zijn doel kwam en een lobbal van Breugel overduidelijk buiten 16 meter met de handen onderschepte. Weinig protest en zo moest Achel met tien verder. De daaropvolgende vrije trap werd door Pie Vanhamond heerlijk binnengetrapt (1-0)! Een copy van zijn goal vorige week tegen Viversel. Een minuut later kwamen de bezoekers bijna terug op gelijke hoogte na een snelle aanval. De bal ging echter net voorlangs. Breugel moest dus opletten, maar ging toch aanvallende spelen. SVB kon de score voor de pauze echter niet opdrijven. Achel hield achteraan alles gesloten en zo bleef de stand 1-0 aan de rust.
Na de pauze nam Breugel de overhand, helaas waren de doelpogingen schaars. De bezoekers hielden alles achteraan nog goed dicht en probeerde er met de counter uit te komen. SVB liet zich niet vangen en hield de bal zoveel als mogelijk in eigen rang. Een paar keer konden ze dreigen, maar de beslissende pas of voorzet kwam jammer genoeg niet aan. Een kwartier voor tijd werd er dan toch gescoord. Hiervoor had Breugel wel een penalty nodig. In een rush naar het doel werd Tim Bex te opzichtig neergeduwd binnen de 16. De ref twijfelde niet en floot de 11-meter. De Achelse dader werd bedacht met een tweede gele kaart en mocht vroegtijdig gaan douchen. Patrick Vanhamond klaarde de klus en de 2 - 0 stond op het scorebord. Tegen 9 man had Breugel de match maar te controleren en speelde deze zonder verdere problemen uit.

Opstelling SV Breugel:

Jeroen Nijs, Geert Gijbels, Ruben Roeffaers, Yvan Berkmans, Koen Claesen (65' Wesly Vanmontfort), Dave Van den Wildenberg, Rob Theunissen (77' Sander Roeffaers), Björn Vanduffel, Nick Creemers, Patrick Vanhamond, Tim Bex (82' Tom Vanherck)

Doelpunten : Patrick Vanhamond (2x)

Gele kaart : Koen Claesen, Yvan Berkmans, Patrick Vanhamond

Rode kaart : -