Seizoen 2007-2008

In onze reportage reeks 'Terug naar het verleden van SV Breugel' gaan we af en toe ook eens in het archief van de wedstrijdverslagen snuffelen die er de afgelopen (bijna) 2 decennia op onze website zijn verschenen.

Na de degradatie uit 3e provinciale begon Breugel met ambitie aan het nieuwe seizoen 2007-2008 in 4e provinciale. Het was echter een erg sterke reeks dat seizoen. Breugel had een sterke kern, maar kwam dat seizoen niet verder dan een 13e plaats op 18 teams.

Deze week nemen we de wedstrijd SV Breugel tegen SK Lozen onder de loep.

Hieronder het wedstrijdverslag van toen en enkele wedstrijdfoto's.

Speeldag 6 – seizoen 2007 – 2008 - Zondag 23 september 2007

SV Breugel - SK Lozen 2 - 3

Wedstrijdverslag :

SV Breugel verliest op speeldag 6 op eigen plein tegen SK Lozen.

Deze wedstrijd leek veel op de verloren wedstrijd tegen KFC Ham.  Een eerste helft waarin Breugel duidelijk de betere was en verdient de rust inging met een voorsprong, maar de kantwisseling keerde het spel volledig en gaf Breugel een gewonnen wedstrijd jammer genoeg uit handen.

De thuisploeg kwam na dik tien minuten spelen op voorsprong (0-1).  Enkele minuten later kon deze voorsprong verdubbelen na een betwistbaar gefloten strafschop.  Doelman Jeroen ranselde echter de 11 meter uit doel.  Dit was het teken voor Breugel om eindelijk eens op het gaspedaal te gaan staan en dit leverde als snel de gelijkmaker op via een mooi geplaatste vrije trap van Twan Doeswijk (1-1).  Net voor het einde van de eerste helf kon Breugel verdiend op voorsprong komen na een knap uitgevoerde aanval die werd afgewerkt door Yves Gijbels op aangeven van zijn broer Geert.

Na de koffie viel SV Breugel volledig terug.  Het creëerde nog wel enkele halve kansen, maar het waren de bezoekers die tot scoren kwamen. Ronde de 70e minuut lag de 2-2 tegen de netten.  En het werd nog erger want 8 minuten voor tijd kon SK Lozen de  2 - 3 tegen de netten duwen.  Alhoewel hier meer dan overduidelijk buitenspel aan vooraf ging kon de Lozense spit alleen richting doel gaan en het winnende doelpunt maken.

Opstelling SV Breugel:

Jeroen Nijs, Tim Deckers, Kristof Weltjens, Robby Vanbaelen, Twan Doeswijk, Yves Gijbels (75' Murat Latif), Geert Gijbels, Gert-Jan Thijs, Rik Boonen, Dave Van den Wildenberg, Frederik Martens (70' Kevin Huybers)

Doelpunten : Twan Doeswijk, Yves Gijbels

Gele kaart : Yves Gijbels, Tim Deckers, Kristof Weltens