NIEUWS

AED Toestel in sportpark 'Achter de Run-Inn'

In Sportpark 'Achter de Run-Inn' hangt nu ook een AED toestel !!

Dit toestel is terug te vinden in het materiaalhok bij de kleedkamers en deze ruimte zal op trainings - en wedstrijddagen altijd open zijn.

Deze aankoop door SV Breugel was mede-mogelijk door een mooie bijdrage van een van onze sponsors : RDS Ramen en Deuren. Héél erg bedankt !!

Een automatische externe defibrillator (AED) kan levensreddend werken in het geval van een hartstilstand. Met de aankoop van zo'n toestel wil de club volop inzetten op de veiligheid van alle spelers (en ook vrijwilliger) op haar terreinen.

Een automatisch externe defibrillator of AED is een draagbaar toestel dat een elektrische schok aan het hart toedient bij levensbedreigende hartritmestoornissen. De AED analyseert het hartritme van het slachtoffer en bepaalt automatisch of een stroomstoot het slachtoffer kan helpen. Het AED-toestel geeft gesproken instructies. Het helpt je door de reanimatie tot professionele hulpverleners het van je overnemen.

VANAF DIT SEIZOEN 2023-2024 IS EEN AED TOESTEL VERPLICHT VOOR ELKE CLUB OP AL HAAR SITES

Onze voetbalfederatie heeft een reglementswijziging doorgevoerd die alle clubs zal verplichten een automatisch externe defibrillator (AED) ter beschikking te hebben op hun voetbalterreinen. Op deze manier zetten de clubs nog meer in op hartveilige sportclubs waar jong en oud, in geval van nood, geholpen kunnen worden.

Vroegtijdig reanimeren en onmiddellijk defibrilleren binnen twee minuten verhoogt de overlevingskans met 80%. Omwille van dit feit wil onze federatie een AED in elke club.