LEDVERLICHTING

Een nieuwe stukje geschiedenis geschreven bij SV Breugel.
27/08/2020 \\ Algemeen

Deze week wordt weer een stukje geschiedenis geschreven bij SV Breugel. Het A-veld is voorzien van een nagelnieuwe LED-verlichtingsinstallatie. Ongetwijfeld een nieuw kantelpunt in de rijke geschiedenis van het voetbal in Breugel.

Na de eerste wedstrijden gespeeld te hebben op een braakliggend terrein achter de Sint-Jozefzaal in 1965, stelde Guillaume Rooyackers zijn terreinen in de Kerkstraat (na de Peerse fusie omgedoopt tot Kerklaan) ter beschikking aan Sport Vereniging Breugel en op 19 mei 1966 werd het Sportterrein Breugel officieel geopend. De voorziene atletiekpiste is er nooit gekomen, maar wel zoveel andere mooie initiatieven.

Tijdens het seizoen 1965-1966 deed een open ruimte in het ouderlijk huis van Guillaume Rooyackers (het huidige fiets-en biercafé Run Inn) nog dienst als kleedkamer, maar werd al vlug begonnen met de bouw van een eerste betonnen kleedkamerreeks, inclusief waterput met pompen en gasbekken voor warm water.

Een eigen clublokaal kwam er in 1969, door vrijwilligers opgebouwd met 20 m2 overblijfsel van een opgekochte barak op de Meulenberg (Houthalen), vervoerd op de platte wagen van Iven en onder bewind van clubboegbeelden Frie Daniëls en Charel Belmans, met vele vrijwilligers in mekaar gestoken. Het begin van onze huidige kantine.

In de jaren ’70 van de vorige eeuw volgden dan diverse verbouwingswerken, met de aanbouw van de keuken, W.C.’s en een tweede kleedkamerreeks.

Daarna volgde de grote verbouwing van begin jaren ’80. Frie Daniëls stond opnieuw mee aan het roer, samen met Paul Vanbaelen en ‘ouwe getrouwe’ Henri Leen. Zij stuurden een heel legertje vrijwilligers aan. Het lijstje werkzaamheden in die tijd is oneindig met het nivelleren en opnieuw aanplanten van de terreinen, ballenvangers, nieuwe doelen, huidige kleedkamers, omheining A-veld, toegangsweg nivelleren, kelder cementeren, nieuwe vloeren, douches, … Alles op goed drie jaar tijd tussen 1980 en 1983.

In 1999 werd dan de inkom nog vergroot met een nieuwe berging en in 2000 het C-terrein genivelleerd. Daarnaast gebeurde nog verschillende kleine en grote aanpassingswerken (zoals de nieuwe verlichting op het C-terrein).

Daarna was het tijd voor het huidige bestuur om hun steentje bij te dragen en te voorzien in de investering voor nieuwe douches, automatische beregening en – last but not least – de nieuwe LED-verlichting, waardoor SV Breugel nu ook officieel avondwedstrijden mag en kan spelen.

Uiteraard is dit alles enkel mogelijk door de keiharde inzet van de bestuursploeg, maar – minstens zo belangrijk - de vele vrijwilligers en sympathisanten waarop SV Breugel mag rekenen. We hopen dat ook de komende jaren nog te doen!!

Daarnaast danken we ook al onze sponsoren, want ook zonder hen zou dit niet mogelijk zijn, waarbij de meeste bedrijven al jaren onze club steunen door dik en dun.
Heel specifiek naar het huidige project ‘nieuwe verlichting A-veld’ toe, denken we dan speciaal aan Bier-en Fietscafé Run Inn, Reno-en Gyprocwerken Sielan, Zonnepanelen, Airco’s en Electriciteitswerken Vg Technics, Thirion bestratingen, Vastgoedservice en Novilum.

Om dit gedenkwaardig moment niet zomaar te laten passeren wordt er zaterdag 29 augstus, met inachtneming van de geldende veiligheidsmaatregelen, toch een beetje gevierd.
De Breugelse 'All Stars' komen nog eens samen om de 3e ploeg van SV Breugel partij te geven (meer info HIER)  en om 20h00 staat de eerste zaterdagavond wedstrijd voor het 1e elftal op het programma.  De buren van Sparta Lille komen op bezoek.

SUPPORTERS OP POST !!

Eerste voetbalwedstrijd SV Breugel (1965)

Staand: Kwanten Dries, Belmans Karel, Winters Dré, Lehaen Louis, Hofkens Charel.

Gehurkt: Dreesen Luciën, Coenen Jan, Swennen Guillaume, Plessers Jaak,

Lijnen Henry, Kwanten Louis

Installatie automatische beregeningsinstallatie C-veld (2016) en A- en B veld (2019).

Inhuldiging Sportterrein Breugel (19 mei 1966)

Burgemeester Voets en Voorzitter Verstraeten Georges

Ingebruiknamen nieuwe kleedkamers en nieuwe kantine in aanbouw (april 1982).

Opening houten kantine: 15 november 1969

Eindfase van het project 'verlichting A-veld' nadert.
15/08/2020 \\ Algemeen

In hun bubbel zijn bovenstaande mannen al weken en maanden bezig om het project 'Verlichting A-veld' tot een goed eind te brengen.  Ze zijn al heel ver opgeschoten, want de eindfase nadert met rasse schreden.  En om alles betaalbaar en binnen het budget te houden, moet er natuurlijk heel veel zelf gedaan worden.
Deze zaterdagvoormiddag was het weer verzamelen geblazen en stond er voor de mannen een zeer belangrijk en secuur werkt op het programma. De lichtmasten moesten worden rechtgezet langs het A-veld.  Ditmaal kwam er zwaar materiaal aan te pas en moest er natuurlijk ook gezorgd worden dat het veld niet beschadigd werd.  Alles liep van een leien dakje en iets na de middag stonden alle 4 de masten recht.  Ook de bekabeling werd al doorgetrokken en zo is alles bijna klaar om binnen enkele weken de verlichting zelf te installeren.
Dank aan: Patrick Drieskens, Freddy Vanchaze, Dominique Goven, Henri Leen, Davy Tijssen, Jürgen Corstjens, Robbe Leijnen en Xander Huygels.  TOPPERS aan het WERK!!