Seizoen 2017 - 2018

In onze reportage reeks 'Terug naar het verleden van SV Breugel' gaan we af en toe ook eens in het archief van de wedstrijdverslagen snuffelen die er de afgelopen (bijna) 2 decennia op onze website zijn verschenen.

SV Breugel was in het vorige seizoen via de eindronde gepromoveerd naar 3e provinciale. Het beloofde geen gemakkelijk seizoen te worden en dat bleek uiteindelijk ook het geval te zijn.  SVB kon enkel in de laatste periode overtuigen, maar kon helaas niet genoeg punten meer sprokkelen om hun positie in 3e provinciale veilig te stellen.
Maar toch een mooi hoogtepunt van de competitie van dat seizoen was de gewonnen thuismatch tegen concurrent Peer SV.  In de slot minuten werd de overwinning veilig gesteld.

Op een volledig overzicht van het seizoen 2017 - 2018 komen we later nog terug.

Hieronder het wedstrijdverslag van toen en enkele wedstrijdfoto's.

Speeldag 10 – seizoen 2017 – 2018 - Zondag 5 november 2017

SV Breugel - Peer SV 2 - 1

Wedstrijdverslag :

V Breugel boekte deze zondagnamiddag een broodnodige overwinning tegen de stadsgenoten, K. Peerder Sportvrienden en komt daarmee weg van de laatste plaats in het klassement.
Het was geen hoogstaande match van beide ploegen, maar de spanning zorgde dat de supporters het wel warm hielden langs de lijn. Peer SV begon het best aan de wedstrijd en na 12 minuten spelen legde ze met een mooie combinatie rond de grote rechthoek de Breugelse verdediging in de luren en konden ze de score openen (0 - 1). Het Breugelse spel was te slordig om het daarna de bezoekers moeilijk te maken. Eén keer kwam Breugel voor de Peerse doelmond opduiken, maar de kopbal van Roy Vanden Boer belandde in de handen van de bezoekende doelman. Peer had de overhand, maar liet naarmate de eerste helft vorderde het tempo zakken en daardoor kwam Breugel beter in de match. In minuut 29 krijgt Breugel een hoekschop. Gert Boes schilderde de corner netjes op het hoofd van Roy Vanden Boer, die ditmaal wel de bezoekende doelman kansloos liet en binnenkopte (1 - 1). Niet alleen de stand maar ook het evenwicht in de wedstrijd leek hersteld door SVB en ze knokten zich terug in de match. Het was bij momenten wel een potige wedstrijd en de nummer 13 van Peer mocht de ref dankbaar zijn toen hij na een stevige tackle op Nico Biemans maar geel onder de neus geduwd kreeg. 1 - 1 aan de rust.
Na de koffie was het Peer SV dat het gretigst uit de kleedkamers kwam. Breugel moest in de verdediging en verdedigde met man en macht. SVB kraakte maar brak niet. In minuut 70 was een uitstekende redding van doelman Kristof Claes nodig om een doelpunt te voorkomen. Breugel kon slechts sporadisch uitbreken, maar de Peerse verdediging stond stevig op hun benen en liet zich niet verschalken. Tien minuten voor tijd alarmfase rood in de Breugelse 16 meter toen een doelpoging toch voorbij doelman Claes ging maar gelukkig op de doelpaal strandde. In minuut 89 toch nog een laatste Breugelse uitbraak. Tiemen Swennen geraakte voorbij zijn man op de rechterflank. Hij zette de bal laag voor doel, waar het Peerse centrale duo zich nu toch lieten verrassen en de bal knullig weg werkte, spits Roy Willekens was ook verrast en kreeg de bal niet onder controle. Uiteindelijk kwam het leer terecht bij de goed gevolgde Senne Vrijsen die vervolgens de bal wondermooi binnenkant paal in doel trapte (2 - 1). Het was een winnend doelpunt op de valreep want niet lang na de herneming floot de scheidsrechter af. Een opsteker voor SV Breugel die dringend de punten nodig had.

Opstelling SV Breugel:

Kristof Claes, Tiemen Swennen, Jonas Theunis (57' ), Yentl Pollock (69' ), Jeroen Camps, Jimmy Lauwers, Gert Boes, Senne Vrijsen, Nico Biemans, Glenn Willekens, Roy Vanden Boer
Wisselspelers: Roy Willekens (57' ), Nicholas Scheelen, Tom Breemans(69' ), Ridah Vanherck

Doelpunten :  Roy Vanden Boer, Senne Vrijsen

Gele kaart : Nico Biemans, Roy Vanden Boer

Rode kaart : -

Trainer: Sandro Carella (T1), Chris Cox (T2)

Afgevaardigde: Guido Wienen

Scheidsrechter: Thebo Le Pera. Assistenten: Walter Stessens, Umran Gemici