Wedstrijdverslag

4de provinciale – ronde 1 nacompetitie promotie  : Zaterdag 4 mei 2024 – 15h00

SV BREUGEL –  E.M.B.O 4 - 1

Wedstrijdverslag   :

In deze eerste ronde van de nacompetitie voor promotie had SV Breugel de eer om E.M.B.O. (Eendracht Mechelen-Bovelingen-Opheers) uit het uiterste zuiden van Limburg te mogen ontvangen. Een behoorlijk aantal bezoekende supporters maakte de verre verplaatsing naar Kleine-Brogel voor deze topwedstrijd in de strijd om de promotie naar 3e provinciale.

EMBO eindigde 3e in 4e provinciale reeks A.  Met slechts 25 tegengoals een van de minst gepasseerde defensies van 4e provinciale.  Dit zou eens een harde noot om te kraken worden.  Maar SV Breugel had het thuisvoordeel.  De bezoekers mochten dus een lange busrit maken en het voetbalveld in Kleine-Brogel had ook (en we drukken het nog licht uit) andere afmetingen als het veld in Opheers.  Was het de lange busrit? Het grote veld? Of was Breugel gewoon veel beter?  Feit was dat SVB meteen het heft in handen nam.  De flankaanvallen volgde elkaar in sneltempo op en het duurde dan ook niet lang of de 1 – 0 verscheen op het digitale scorebord.  Uitstekende combinatie via Joren Vrijsen en Bert Craeghs werd door Wouter Jongeneelen strak voorgezet waar Dennis Kuyken vervolgens de netten kon bolzetten (1 – 0). Toch liet SVB zich enkele minuten na deze openingstreffer verrassen.  Een bezoekende speler was bij de pinken toen hij doelman Brent Driesen enkele meters uit zijn doel zag staan en haalde uit met een magistrale lobbal van buiten de 16 om Brent te verrassen en de 1 – 1 lag opeens in de netten.  Maar Breugel was niet van slag en 3 minuten later stonden ze weer op voorsprong.  Wouter Jongeneelen gooide weer de bal mooi voor doel op het hoofd van Lieven Hendrikx, die de bal overhoeks voorbij de doelman in de netten kopte (2 – 1).  Deze voorsprong was Breugel niet van plan om nog weg te geven.  In minuut 17 trapte Dennis Kuyken van binnen de baklijn de bal richting doel en zag zijn schot afwijken en de bal hobbelde daarna buiten het bereik van de bezoekende doelman in doel (3 – 1). Een sensationeel begin van de match , na nog geen 20 minuten 4 doelpunten.  SVB liet de greep op deze wedstrijd niet meer los en kwam in deze eerste helft niet meer in de problemen.
Na de pauze kwamen de bezoekers toch opzetten en supporters van EMBO zagen in het begin van deze tweede helft een bal pardoes op de doelpaal belandden.  Water later ook een schot dat kruiselings langs de doelpaal verdween.  Maar SVB overleefde deze stormloop en wat later drukte het de hoop van EMBO meteen terug naar beneden, want in minuut 55 was het Jens Dujourie die een bal heerlijke in doel krulde . De 4 – 1 verscheen op het scorebord. Met deze stand was de wedstrijd gespeeld. De bezoekers waren niet bij machte om nog iets aan deze stand te veranderen en legde zich richting het einde van de wedstrijd neer bij deze uitslag.  4 – 1 was de einduitslag, EMBO is uitgeschakeld en SV Breugel gaat een ronde verder.

Opstelling :  Brent Driesen, Bert Craeghs (87’), Wouter Jongeneelen, Jens Dujourie, Dennis Kuyken (76’), Bram Luyckx, Jens Jansen (84’), Niels Winters, Lieven Hendrikx, Martijn Geens (87’), Joren Vrijsen

Wisselspelers: Robben Leijnen (84’), Roy Willekens (76’), Kevin Teirlinck (87’), Bjorn Nijssen (87’)

Doelpunten  :  1 – 0 Dennis Kuyken (6’), 1 – 1 (11’), 2 – 1 Lieven Hendrikx, (15’), 3 – 1 Dennis Kuyken (17’), 4 – 1 Jens Dujourie (55’)
Gele kaart  : Bram Luyckx,